برگزاري جشن تولد | تشريفات و خدمات مجالس تولد برگزاري جشن تولد | تشريفات و خدمات مجالس تولد .

برگزاري جشن تولد | تشريفات و خدمات مجالس تولد

چه كار كنيم كه جشن تولد خيلي خوش بگذرد

چه كار كنيم كه در جشن تولد خيلي خوش بگذره

جشن تولد گرفتن و دعوت از ميهمانان كمك مي كند يك دور همي شاد و لذت بخش داشته باشيد و از كنار هم بودن استفاده كنيد، اما گاهي برخي افراد با رفتار هايشان از شادي جشن كم مي كنند، در اين مطلب راه كارهايي را به شما آموزش مي دهيم كه با استفاده از آن مي توانيد جشن شاد و زيبايي داشته باشيد تا به همه خوش بگذرد.

فرض مي كنيم شما هر طوري بوده توانسته ايد يك تولد را هماهنگ كنيد و مي خواهيد از اين مراسم بهره كافي و وافي ببريد. براي رسيدن به اين مقصود بايد نكاتي را رعايت كنيد كه اگر مراعات نشوند هم كام شما و هم بقيه تلخ خواهد شد و آخر شب با ناراحتي و خستگي به خانه بر مي گرديد.
چه كار كنيم كه در جشن تولد خيلي خوش بگذره


كي بگيريم؟
تولد را معمولا شب مي گيرند. غير از يك سري تولدهاي كودكانه كه بچه هاي مهدكودك را دعوت مي كنند، باقي جشن هاي تولد بعد از غروب برگزار مي شوند. شايسته است كه تولد بعد از شام باشد تا پدر صاحبخانه درنيايد و از ۱۱ شب به آن طرف هم سر و صدايش كم شود كه باز پدر صاحبخانه و همسايگان درنيايد! اگر چهارشنبه يا پنجشنبه شب باشد كه چه بهتر، چون بچه ها فردايش مدرسه ندارند. جمعه شب اصلا خوب نيست، چون معماي شاه دارد! دوشنبه نود دارد. شنبه رئال بازي دارد. يكشنبه اينترميلان. سه شنبه هم كه اصلا فاز نمي دهد. همان چهارشنبه و پنجشنبه بهتر است.

چه جوري برويم؟
نكته مهم اين است كه تولد است، عروسي نيست! همين، خيلي چيزها را خود به خود حل مي كند. آقايان به فكر كت شلوار و خانم ها به فكر لباس شب و ماكسي نباشند. يك لباس راحتي كه بشود تويش مسخره بازي هم درآورد. اگر برف شادي ريخت رويش ناراحت نشويد.

خلاصه يك چيزي كه حالت اسپرت داشته باشد. حتما قبلش از ضدعرق استفاده كنيد، چون معمولا جنب و جوش در چنين مراسمي زياد است، ممكن است عرق كنيد. يك ساعتي هم حركت كنيد كه سر موقع برسيد. الان، منظورم بعد از شام يعني هشت و نيم شب، چون هوا زود تاريك مي شود. شام هم يك چيز سبك بخوريد و راه بيفتيد كه نه گرسنه تان بشود نه اينكه جاي كيك و مخلفاتش را نداشته باشيد.

چي بگيريم؟
مهم است كه به تولد چه كسي مي رويد. با توجه به بازه سني، جنسيت و البته نسبتشان با شما كادوها فرق مي كند. قطعا كادويي كه براي برادرتان مي گيريد، بايد با كادوي پدرخانم تان فرق داشته باشد. اگر تولد بچه ها مي رويد، براي باقي بچه هاي احتمالي هم هديه هاي كوچك بگيريد كه مجلس را روي سرشان نگذارند.
با اين كارها جشن تولد خيلي خوش مي گذره
از دادن پول به صورت اسكناس خودداري كنيد؛ اين يعني كمترين فكري براي خريد هديه نكرده ايد. حداقل كارت هديه بدهيد يا يك چيزي كه به درد آن بنده خدا بخورد. اگر تولد پسربچه مي رويد، فقط براي خود پسربچه هديه بگيريد. آخر چه معني دارد تولد پسرها براي مادرشان پارچ و ليوان كادو مي برند؟

حال و هوا را بدانيد
اگر مي خواهيد به تولد كسي برويد و نمي دانيد باقي مهمان ها چطور افرادي هستند، حتما قبلش يك آماري بگيريد تا فضا را بشناسيد. بعضي تولدها هست كه به مجلس عزا بيشتر شبيه است و همه دور تا دور مي نشينند، يك نفر شمع را فوت مي كند. كادوها را مي دهند، كيك مي خورند و تمام. در چنين مراسمي اگر شما با كلاه بوقي وارد مجلس شويد، خودتان را مسخره عالم و آدم كرده ايد. بعضي تولدها هم هستند كه زيادي شادند و شايد شما بتوانيد با مجلس همراهي كنيد. پس بهتر است نرويد. بمانيد خانه و سريال كيميا را تماشا كنيد.

رعايت كنيد

يك وقت است جمع دوستانه است و همه همسن و سال. آن وقت مي توانيد اين قدر توي سر و كله هم بزنيد تا خسته شويد، اما يك وقت هم هست كه توي مراسم بزرگ تر نشسته و پيرمرد و پيرزني هستند كه خيلي اعصاب سر و صدا ندارند. پس بي خيال ولوم ۵۰۰ ضبط بشويد و آن قدر شلوغ نكنيد تا طرف شاكي شود و يك چيزي به تان بگويد.

با جمع باشيد
جلسه نقد آثار تجسمي كه نيست. پس خودتان را درگير شلوغي جمع كنيد و حتي شلوغ بازي هم دربياوريد. در پروسه جذاب كادو باز كردن شركت كنيد و با گفتن جمله اين مال كيه اين ماله كيه و ادامه آن، تمام كينه هاي خودتان را خالي كنيد. نرويد يك گوشه كز كنيد و به حال شاد و شنگول جماعت تاسف بخوريد كه چقدر وقتشان را بيهوده مي گذرانند. تولد است. كتابخانه كه نيست. بايد شلوغ كرد.

موبايل را خاموش كنيد
همين چند ساعت را بي خيال چك كردن آخرين لايك هايتان در اينستاگرام و سرزدن به كانال تلگرام پسران خجسته شويد. حالا مثلا چه اخباري را از دست مي دهيد و تا الان كه از دست نداده ايد، كجا را گرفته ايد؟ حالا گيرم كه سه ساعت ديگر آخرين پست بهنوش بختياري را ديديد. چه فرقي مي كند؟ حالا اصلا توي اتك، پنج تا الماس هم از دست داديد. واقعا مهم است؟ پس موبايلتان را خاموش كنيد و از سر و كله زدن با بچه هاي كوچك لذت ببريد.

بداخلاق نباشيد
تولد است ديگر، بعضي ها عادت دارند در تولد با كفش و دمپايي توي خانه راه بروند. يك وقت ممكن است دستتان را هم لگد كنند. اما خويشتن دار باشيد و فقط لبخند بزنيد يا مثلا دير برسيد و همه صندلي ها پر باشد و مجبور باشيد روي زمين بنشينيد، خب بنشينيد. نه اينكه تا آخر تولد اخم هايتان توي هم باشد و صاحب مجلس را هم ناراحتي كنيد. بعدا كه مهمان ها رفتند خودتان را با صندلي ها خفه كنيد. اصلا يكي شان را ببريد خانه!
با اين كارها جشن تولد خيلي خوش مي گذره


عكس بيندازيد
يكي از بزرگ ترين لذت هاي جشن تولد، همين قسمت عكس گرفتن است. الكي خودتان را لوس نكنيد كه من هر شب خودم را با كتاب هاي كافكا باد مي زنم. حالا بيايم با شوهرخاله ام عكس بيندازم. توي قاب هم كه قرار گرفتيد هر ژانگولر بامزه اي اجرا كنيد غير از پديده منسوخ شده شاخ گذاشتن. آخر چه كيفي مي دهد؟ عكس بقيه را هم خراب نكنيد.
براي خنده يك بارش خوب است، اما دومين و سومين بار فقط باعث سبكي خودتان است. خوره هم نباشيد. دو تا عكس انداختيد بس است. هي اصرار نكنيد از من و همسرم و در و ديوار عكس بگيريد كلاس نگذاريد كه نه و من هر روز با حامد خورشيدي مي روم عكاسي براي گاردين و اين مسائل. با دوربين VGA موبايل هم كه شده، عكس بيندازيد. خاطره مي شود.
مسئله ديگر در عكاسي، فراموش نكردن بزرگ ترهاست. فقط با همسن هايتان عكس نگيريد. بقيه هم دل دارند. اصلا بعد ۱۵۰ سال وقتي به عكستان با خاله تان نگاه كنيد، كلي كيف مي كنيد. پس از همه خيلي محترمانه دعوت كنيد تا در عكس ها حضور داشته باشند. غير از كساني كه با آنها شوخي داريد از باقي افراد حاضر عكس هاي همين الان يهويي نگيريد. شايد طرف انگشتش روي دماغش بود! شايد به هر دليلي دوست نداشت عكسش را بگيريد اجبار كه نيست. از همه عكس مي گيريد بعد مي گذاريد توي اينستاگرام كه همين الان يهويي شوهرعمه ام در حال موز خوردن. از فردايش رابطه تان با خانواده عمه قطع مي شود!

فيلم برداري كنيد
غير از عكس، فيلم گرفتن هم خيلي حال مي دهد. مخصوصا ديدن فيلم ها بعد از پنج، شش سال يك حس غريب ديگري دارد كه بايد تجربه اش كنيد. اينجا هم همان توصيه ها درباره عكاسي وجود دارد. از كسي بدون هماهنگي فيلم نگيريد و از در و ديوار هم فيلم نگيريد. مستند كه نمي سازيد فيلم تولد است. بايد تويش خود متولد، كيك، شمع، كادوها و مهمان ها باشند. حالا هي برويد از كبريت هاي سوخته كلوزآپ بگيريد.

طرفتان را بشناسيد
بعضي ها هستند كه شمع تولد برايشان حيثيتي است و اگر شمع شان را فوت كنيد انگار فحش شان داده ايد. پس براي شوخي نرويد جلو و شمع را فوت نكنيد. بگذاريد خودش بعد از كلي آرزو كردن و بستن چشم ها و پركردن لپ ها با ذوق و شوق شمعش را فوت كند. اما اگر ازتان خواستند كه همه بياييد تا شمع را فوت كنيم باز تريپ روشنفكري و دكتر بودن برنداريد كه غيربهداشتي است و كيك را تفي مي كند.اين همه سال همه كيك تفي خورده اند و هيچي نشده باز هم نمي شود.
كارهايي كه باعث مي شود جشن تولد خوش بگذرد
آواز بخوانيد
اصلا هم لوس نيست. خود ما هم مي خوانيم. بيا «تولد تولد تولدت مبارك …» تا آخرش. اصلا قشنگي و بامزگي تولد به همين كليشه هايش است. اينكه همه اين شعر را با هم بخوانند. اتفاقا خيلي كار جالبي است و توي فيلم هم عالي مي شود.

باز هم مراعات كنيد
حالا كه مراسم تقريبا تمام شده و همه مراحل به خوبي و شادي طي شده است، ديگر بي خود دو ساعت ننشينيد و مهماني را كش ندهيد. مهماني اي كه ساعت هشت و نيم شروع شود تا همان ساعت ۱۱ كافي است، چون ميزبان هم حتما خسته شده و اين قدر سر و صدا بوده كه بنده خدا مي خواهد قبل از خواب نيم ساعت آرامش داشته باشد. پس با يك خداحافظي همه را خوشحال كنيد.

فقط لبخند بزنيد
فقط مهمانان نيستند كه بايد مواردي را رعايت كنند تا تولد هرچه بهتر برگزار شود. ميزبان هم مي تواند با انجام برخي كارها به بهتر شدن هرچه بيشتر جشن كمك كند.
با چه كارهايي در جشن تولد خوش مي گذرد
خسيس نباشيد
حالا يا همه پول مي گذارند يا اينكه خود ميزبان كيك را مي خرد. در هر صورت خست به خرج ندهيد و كيك به اندازه مناسب بخريد. اصولا براي هر نفر ۱۰۰ گرم كيك در نظر مي گيرند و اگر ۲۰ نفر هستيد بايد دو كيلو كيك داشته باشيد. پس جوري كيك سفارش ندهيد كه موقع تقسيم كردن به هر نفر يك ورقه كيك برسد. شايد مهمان هايتان شام كمتر خورده اند به اميد كيك! حواستان باشد.

همسايه را دريابيد
بالاخره دو ساعت سر و صدا داشته ايد و همسايه هاي عزيز هم تحمل كرده اند. پس براي آنكه از صبر و حوصله شان تشكر كرده باشيد، براي آنها هم كيك ببريد. حالا نه به اندازه همه افراد هر خانه، اما هر خانه يك برش را يادتان نرود. اين مورد بايد در خريد كيك لحاظ شود.

زمان را مديريت كنيد
اگر قرار است تولد بچه ها باشد، بي خود مراسم را طولاني نكنيد و پروسه فوت كردن شمع و بريدن كيك را عقب نيندازيد. چون تجربه نشان داده بچه ها بعد از ساعت ۹ خوابشان مي گيرد و بي اعصاب مي شوند و قابليت آن را دارند تا مجلس را نابود كنند. پس تا اخلاقشان خوب است و لبخند به لب دارند، ماجرا را فيصله بدهيد.
در جشن تولد مديريت داشته باشيد
تزيين كنيد
حتي اگر يك دانه كاغذ رنگي و كشي داريد هم بزنيد به ديوار! اصلا تولد بدون تزيين مثل زرشك پلوي بدون زرشك است و معنايي ندارد. براي بهتر شدن تزيينات يك گوشه از خانه را انتخاب كنيد و آنجا را به عنوان محل جاري مراسم تزيين كنيد تا در فيلم و عكس بهتر شود. وقتي جشن تمام شد، اگر بچه ها بودند بادكنك ها را بين شان تقسيم كنيد. هرچند كه معمولا بچه ها تا پايان جشن صبر نمي كنند و بايد همان وسط كار بي خيال بادكنك ها بشويد.

خوش اخلاق باشيد
همان طور كه مهمان ها بايد خوش اخلاق باشند شما هم بايد لبخندتان را تا آخر مجلس حفظ كنيد. حالا ممكن است اين وسط دو تا استكان چاي هم بريزد روي فرش يا مثلا بچه ها روي مبل راه بروند يا اينكه بچه اي به جاي يكي، دو تا شكلات بردارد. اگر قرار است با اين چيزها بداخلاق شويد، اصلا تولد نگيريد.

شام سبك آماده كنيد
شايد برنامه تان اين طوري بود كه شام هم بدهيد. در اين مواقع چون معمولا كيك و شيريني و ميوه و شكلات و لبو و ذرت بوداده و اين جور هله هوله ها هم هست، يك شام سبك آماده كنيد كه حتي المقدور نياز به سفره انداختن هم نداشته باشد. در چنين مواردي يك ساندويچ كوچك خيلي به كارتان مي آيد.


برچسب: ، برگزاري جشن تولد، تزئينات جشن تولد كودك، سالن برگزاري جشن تولد كودك، طراحي جشن هاي تولد فانتزي، كيك تولد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۰۰:۰۴ توسط:rahele feizi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :